«احمد امینی»، نویسنده و کارگردان معتقد است جشنواره جام‌جم می‌تواند منجر به بالا رفتن کیفیت آثار شود، چرا که تلنگر به برخی سازندگان می‌زند که کیفیت آثارشان بالا نیست.

«احمد امینی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درخصوص جشنواره جام جم گفت: برگزاری جشنواره جام جم به سازندگان تلنگری می زند و این در جهت ارتقا سطح کیفی آثار، بخصوص بخش تله فیلم بسیار سازنده است و در بهبود تولیدات از اهمیت بسزایی برخوردار است. متاسفانه در برخی موارد به دلیل تولید انبوه، کیفیت آثار پایین می‌آید. به همین دلیل این جشنواره باعث می‌شود تا سازندگان به خودشان بیایند و کیفیت کارهایشان را بالا ببرند.

احمد امینی که ساخت فیلم‌هایی چون اولین شب آرامش، غریبانه،این زن حرف نمی‌زند و... را در کارنامه کاری خود دارد، تصریح کرد: آثاری با کیفیت بسیار بالا ساخته شده که مورد توجه مسئولین قرار نگرفته، ولی با برگزاری جشنواره جام تهیه‌کنندگان با دلگرمی مضاعف اقدام به ساخت می‌کنند و کسی که کار ماندگاری داشته، انعکاس پیدا کند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند و جوایزی نفیس دریافت می‌کنند.

امینی کارگردان فیلم سینمایی بی‌خداحافظی در پایان اظهار داشت: در صورت امکان این مراسم را به تاریخ دیگری منتقل کنند تا تداخلی با جشنواره فجر نداشته باشد، چرا که جشنواره جام در سال‌های اولیه‌اش است و متاسفانه همزمانی آن با جشنواره فجر باعث می‌شود این جشنواره مورد توجه کمتری قرار گیرد،در حالی که با کمی تغییرات زمانی می‌تواند مورد توجه همگان باشد.