صدا و سیمای ایران می‌گوید، از زمان آغاز مذاکرات ژنو تاکنون ده‌ها ساعت از زمان برنامه‌های خود را به انتشار خبرهای مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما در گزارشی عملکرد این رسانه را در جریان مذاکرات ژنو تشریح کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: تیم‌های ویژه خبری صدا و سیما از زمان آغاز مذاکرات، کار پوشش تصویری و خبری این رویداد بزرگ خبری را به عهده گرفتند و مخاطبان این رسانه را از چند و چون گفت‌وگو‌ها مطلع کردند.

بخش‌های اصلی خبر در شبکه‌های سراسری و شبکه خبر هم‌چنین شبکه‌های مختلف رادیویی، باکس ویژه‌ای را به این امر اختصاص دادند و در گفت‌وگو با کارشناسان سیاسی و مسؤولان سیاست خارجی کشور، در ارتباطات تلفنی یا حضور میهمان در استودیو، به تبیین مرحله به مرحله مذاکرات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران، واحد مرکزی خبر و شبکه خبر در طول مذاکرات هسته‌ای در این دوره و در دوره های قبل، با اعزام تیم‌های خبری به ژنو تلاش کردند از جریان اصلی اطلاعات در این رویداد عقب نمانند.

این پوشش خبری و اطلاع رسانی درباره مذاکرات ژنو، با پخش زنده مصاحبه مطبوعاتی رییس جمهوری از چند شبکه رادیویی و تلویزیونی ادامه یافت.